Saat ini aku menulis tanda ingatanku kepada Yang Maha Mencipta dan Baginda Rasul S.A.W

Bila melihat awan, langit, bumi, lautan mengingatkan aku kepada betapa besarnya Sang Pencipta. Terasa kerdil sekali diri ini bila hendak berdepan dengan Mu. Saat ini juga membuatkan aku menangisi segala kesilapanku yang lalu dan belum mampu aku tinggalkan. Aku mencari sebutir permata untuk ku jadikan cahaya pada jalanku yang gelap ini. Sesungguhnya ujian Allah kepada hambanya terlalu besar dan cukup mengajarku tentang erti kesabaran dan berusaha menjadi lebih baik daripada semalam walaupun ianya terlalu sukar dan memeritkan...

Saturday, March 22, 2014

Campak...buang.

Campak dan dicampak lumrah biasa dalam kehidupan manusia...bahkan campak agak sinonim dengan kata buang. Kebiasaannya sesuatu barang itu dicampak dan dibuang kerana derasakan tiada nilai lagi. Kata orang daripada menyemak baik campakkan saja. Namun bukan semua jenis campak kerana tidak berguna lagi, tetapi ada juga campak yang dilakukan hanya kerana iri hati dan dendam. Sudahlah dicampak umpama sampah, bahkan dicampak pula jauh kononnya tidak mahu bertemu lagi. Tetapi kalau yang di campak itu manusia dan bernyawa nescaya ia akan menjadi mimpi ngeri dan episod hitam dalam diri orang yang mencampakkan itu. Mimpi yang akan menghantui tidur dan sedarnya dia... xapalah Allah kan Ada. DIA YANG MAHA BERKUASA.Pasti akan tiba saatnya nanti...

No comments:

Post a Comment