Saat ini aku menulis tanda ingatanku kepada Yang Maha Mencipta dan Baginda Rasul S.A.W

Bila melihat awan, langit, bumi, lautan mengingatkan aku kepada betapa besarnya Sang Pencipta. Terasa kerdil sekali diri ini bila hendak berdepan dengan Mu. Saat ini juga membuatkan aku menangisi segala kesilapanku yang lalu dan belum mampu aku tinggalkan. Aku mencari sebutir permata untuk ku jadikan cahaya pada jalanku yang gelap ini. Sesungguhnya ujian Allah kepada hambanya terlalu besar dan cukup mengajarku tentang erti kesabaran dan berusaha menjadi lebih baik daripada semalam walaupun ianya terlalu sukar dan memeritkan...

Saturday, March 8, 2014

Semuanya Rancangan Allah..

Bila masuk sahaja berita tentang kehilangan MH370 terus jantung hatiku berdegup kencang tatkala pengangkutan udara adalah merupakan satu-satunya pilihan yang aku gunakan setiap kali ingin kembali ke desa halaman. Tuntas hadir dalam fikiranku, seakan tidak mahu lagi menaikinya...Namun, terkenangkanku bahawa betapa diriku ini adalah hamba. Tiada kuasa. YANG MAHA BERKUASA hanyalah Allah Taala. Sebaik- baik perancang adalah ALLAH. Maka redha dan tawakkal adalah selayaknya pada diri seorang hamba...No Fear kerana Allah Kan Ada...:)

No comments:

Post a Comment