Saat ini aku menulis tanda ingatanku kepada Yang Maha Mencipta dan Baginda Rasul S.A.W

Bila melihat awan, langit, bumi, lautan mengingatkan aku kepada betapa besarnya Sang Pencipta. Terasa kerdil sekali diri ini bila hendak berdepan dengan Mu. Saat ini juga membuatkan aku menangisi segala kesilapanku yang lalu dan belum mampu aku tinggalkan. Aku mencari sebutir permata untuk ku jadikan cahaya pada jalanku yang gelap ini. Sesungguhnya ujian Allah kepada hambanya terlalu besar dan cukup mengajarku tentang erti kesabaran dan berusaha menjadi lebih baik daripada semalam walaupun ianya terlalu sukar dan memeritkan...

Monday, November 1, 2010

Perjalananku...

Perjalanan diteruskan dengan mengucapkan syukur kehadrat Allah S.W.T atas kurniaanNya yang tidak terhingga...Segala onak duri yang ditempuhi ku meninggalkan bekas yang menjadi kenangan dalam hidup dan pengalamn yang begitu bermakna sebagai seorang insan yang amat kerdil...walaupun dua bukit telah berjaya ku tempuhi namun gunung yang bakal menanti tidak ku pandang sebalah mata..apapun langkahku tetap ku atur dengan tenang supaya tidak tergelincir tika saat sampai kepuncak semakin hampir. Setiap langkah pasti ku awasi dan retina ini pasti ku fokuskan kepada setiap inci pergerakan yang mungkin mendatangkan bahaya kepada diriku ini. Tidak juga ku lupa pada jerat- jerat yang menanti walau bisanya mungkin telah ku rasai...sesungguhnya perjalanan ini begitu bermakna dan pasti ku teruskan walau keringat membasahi bumi dan air mata berganti darah sekalipun tidak akan ku berhenti...

No comments:

Post a Comment