Saat ini aku menulis tanda ingatanku kepada Yang Maha Mencipta dan Baginda Rasul S.A.W

Bila melihat awan, langit, bumi, lautan mengingatkan aku kepada betapa besarnya Sang Pencipta. Terasa kerdil sekali diri ini bila hendak berdepan dengan Mu. Saat ini juga membuatkan aku menangisi segala kesilapanku yang lalu dan belum mampu aku tinggalkan. Aku mencari sebutir permata untuk ku jadikan cahaya pada jalanku yang gelap ini. Sesungguhnya ujian Allah kepada hambanya terlalu besar dan cukup mengajarku tentang erti kesabaran dan berusaha menjadi lebih baik daripada semalam walaupun ianya terlalu sukar dan memeritkan...

Thursday, September 23, 2010

Pelayaranku dan pelabuhannya...

Kalam syukur tidak sesekali dapatku ungkapkan dengan kata- kata bila pelayaran yang penuh onak dan duri akhirnya tiba dipinggir pelabuhan. Seawalnya aku seakan terpinga- pinga apabila dapat melihat pelabuhan yang begitu indah pemandangannya dan begitu bersih serta suci...seakan ku ingin menitiskan air mata bila segala keperitan yang ku alami, kelaparan, penghinaan, ombak dan badai akhirnya berakhir dengan sebuah destinasi yang tak putus- putus merakamkan zikir kesyukuran kepada Mu Ya Allah... Ternyata dia... amat istimewa... dan dia Engkau temukan dengan diriku dalam saat aku sudah hampir berputus asa...Sesungguhnya sifat rahim Mu amat hebat sehingga aku menitiskan air mata kesyukuran di bulan syawal ini...Walaupun ianya sekadar menggenggam janji tanpa bertemu jasad dan memeluk rindu dalam bisu nikmatnya ku rasa terlalu hebat...Alhamdulillah. Itu sahaja yang mampu ku katakan...

No comments:

Post a Comment