Saat ini aku menulis tanda ingatanku kepada Yang Maha Mencipta dan Baginda Rasul S.A.W

Bila melihat awan, langit, bumi, lautan mengingatkan aku kepada betapa besarnya Sang Pencipta. Terasa kerdil sekali diri ini bila hendak berdepan dengan Mu. Saat ini juga membuatkan aku menangisi segala kesilapanku yang lalu dan belum mampu aku tinggalkan. Aku mencari sebutir permata untuk ku jadikan cahaya pada jalanku yang gelap ini. Sesungguhnya ujian Allah kepada hambanya terlalu besar dan cukup mengajarku tentang erti kesabaran dan berusaha menjadi lebih baik daripada semalam walaupun ianya terlalu sukar dan memeritkan...

Friday, September 24, 2010

Pukulan Curi...serangan yang merebahkanku...

Pertarungan aku dengan sikap meninggi diri manusia dan sikap selesa menekan insan lain ternyata memaksa aku menjadi agressif...namun aku masih mempunyai rasa rendah diri dan menghormati golongan ini...tatkala aku bertempur di medan peperangan aku mengajak kepada pendamaian...kerana persengketaan bukanlah dapat memuaskan hati kedua- dua pihak lantas dengan rendah diri aku mengajak kepada pendamaian dan seperti yang selalu aku lalui salam pendamaian disambut dengan tikaman curi yang membuatkan aku terpaksa bertongkatkan semangat dan harapan daripada mereka yang ku tinggalkan jauh.

Saat itu aku tiada bersenjata, hatiku lapang selapang-lapangnya kerana mengharapkan pendamaian akan menyelesaikan segala sengketa...namun dendam manusia ternyata hampir merebahkanku...saat ku melutut menahan kesakitan sempat ku lirikkan mataku melihat mereka yang tersenyum menikamku seakan puas tergambar diwajahnya...keadaanku yang merawang kekurangan darah itu sempat ku jeling satu wajah yang begitu sinonim denganku berdiri bersama manusia yang telah menikamku curi...aku hanya mampu bertahan menanti bala tenteraku...bukan untuk ku balas kerana aku memegang janji pendamaian...biar ku undur dan ku lihat apakah mainan kotor ini akan berlanjutan...dan sejauh mana mereka puas dengan permainan ini..

No comments:

Post a Comment